Реалізація діяльнісного підходу шляхом використання інтерактивних технологій в формуванні предметних компетентностей
«Єдиний шлях, що веде до
знань – це діяльність і пошук», - слова Джорджа Бернарда Шоу стали епіграфом до теми «Реалізація діяльнісного підходу шляхом
використання інтерактивних технологій в формуванні предметних компетентностей»,
над якою працювали члени предметно-методичної комісії «Початкова освіта» 3січня
в Мащанському ліцеї.
З вітальним словом до
колег звернулася директорка ліцею Оксана Вікторівна Сиротинська. Побажала миру
та перемоги в країні та злагоди в родинах. Оксана Василівна Мельник запросила
до ранкового кола «Запалимо світло зимових мрій», під час якого визначали настрій, котили «снігову» кулю з
елементами гри, працювали з Lego .
Романюк Ніна Миколаївна
зазначила, що сьогоднішнє суспільство потребує людей, які вміють творчо та
критично мислити, застосовувати набуті знання
на практиці, в складних життєвих ситуаціях, швидко розв’язувати
проблеми, створювати нове, домовлятися, працювати в команді.
Освітній процес – це
співпраця учителів, учнів та батьків. Запропонувала в групах записати та
намалювати асоціації до учасників освітнього процесу, які вони учні, вчителі та
батьки.
Підкреслила, що однією з провідних тенденцій розвитку сучасної
освіти є інтеграція її змісту. Інтеграція – об’єднання в ціле будь-яких частин,
елементів. З позицій НУШ – інтегроване навчання реалізується на засадах
тематичного та діяльнісного підходів. Учительки створили асоціативний кущ до
поняття «діяльнісний підхід». Зробили висновок: діяльнісний підхід- це
спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і
наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці,
формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в
соціум і професійну самореалізацію.
Потім працювали над вправою «Входження в картину». Розглянули світлину, як подію та старалися відчути
її як те, що відбувається тут і зараз. Переконалися , що саме така робота
формує вміння творити, висловлювати, передавати почуття, враження від
побаченого.
«Щоденні 3»-технологія
для розвитку математичних навичок при інтегрованому навчанні. Педагоги Данчимістської філії Мирненського
ліцею Кухар Юлія Миколаївна та Кожарко Юлія Сергіївна поділили членів засідання
на групи і провели «Математику самостійно», «Математику письмово» та «Математику
з другом». Для роботи дібрали матеріали зимової тематики, провели
самооцінювання.
Шкаєва Наталія
Андріївна, учителька також Данчимістського закладу підкреслила, що окреме місце
в діяльнісному підході слід приділити і STEM-технологіям, адже саме
взаємодіючи, діти вчаться застосовувати,
перевіряти здобуті знання під час виконання певних завдань. Амбасадорка НУШ
запропонувала ряд вправ-дослідів. Це і «Сніжинка, яка зростає», «Сіяюча
ялинка», «Діти із санчатами на гірці», «Подуй кульку», «Санта, що танцює».
Рудь Алла Олександрівна,
вчителька мистецтва Мащанського ліцею запропонувала музичні вправи з
інфографікою до пісні «Морозець» та виконання пісні «Jingle Bells»
із стаканчиками.
Продовжили роботу,
працюючи в групах над «Щоденними 5», які є засобом формування мовної
особистості молодшого школяра на уроках української мови. Це і читання для
себе, і слухання, і письмо, і робота зі словом, і читання для когось. Остання
група презентувала своє читання через інсценізацію казки «Рукавичка». Також майстрині виготовили новорічну сніжинку з
вермішелі.
Довели , що НУШ – друзів ранкове коло, на учня орієнтація – нових ідей генерація, це здатність ризикувати, конфлікти попереджати, це все життя вміти вчитися і дослідом щедро ділитися, це цифри та інформація, інклюзія, інтеграція, креативність і наполегливість, гнучкість розуму, підприємливість, це учень вільний і мобільний, а вчитель – заможний і щасливий.