Відповідно до плану роботи з 22 по 26 травня 2023 року у Мащанському ліцеї проходив Тиждень варіативної складової (факультативів). У закладі функціонують два факультативи – «Театральне мистецтво» (6-7 класи, Потарейко Г. Б.) та «Юний географ-краєзнавець» (8 клас, Озарчук А. В.).
Метою
проведення тижня варіативної складової (факультативів «Юний географ-краєзнавець»
та «Театральне мистецтво») є:
- розвиток інтересу учнів до вивчення географії та театрального
мистецтва як наукових і культурних дисциплін;
- поглиблення та розширення знань учнів про географічні особливості рідного
краю, про відомих людей рідного краю, про роль географії у формуванні
світогляду і свідомості людини;
- поглиблення та розширення знань учнів про історію та сучасність
театрального мистецтва, про видатних драматургів і акторів, про жанри і
стилі театру, про роль театру у вихованні естетичного смаку і духовності
людини;
- формування вмінь учнів аналізувати, порівнювати, узагальнювати,
застосовувати отримані знання на практиці;
- розвиток критичного мислення, творчих здібностей, комунікативних
навичок, самостійності учнів;
- стимулювання учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення;
- виховання поваги до природи, культури, національних і загальнолюдських цінностей.
Учні 8 класу протягом тижня виготовили дві стінгазети «Мій
рідний край» та «Відомі люди нашого краю». Також на заняттях факультативу «Юний
географ-краєзнавець» учні переглянули відеофільм «Поліський заповідник» про
мальовничу природу Рівненського Полісся та навколишніх територій (https://www.youtube.com/watch?v=cWeovHWthbc). Крім того, учні 8 класу взяли участь у інтерактивній вікторині “Унікальні куточки
нашої країни” на сервісі Learning Apps (https://learningapps.org/2412293).
У Мащанському ліцеї вже кілька років діє
факультатив «Театральне мистецтво» (6-7 класи). Це – унікальна
можливість для тих, хто любить сцену, акторство, режисуру, декорації та
костюми. Але це – не тільки гра, а й навчання. На заняттях учні дізнаються про
історію та сучасність театру, про видатних драматургів та акторів, про жанри та
стилі театрального мистецтва. Здобувачі освіти також навчаються аналізувати та
інтерпретувати театральні твори, розвивати свої вокальні та пластичні
здібності, навчаються спілкуватися та співпрацювати в колективі.
Факультатив «Театральне мистецтво» – це не звичайні заняття, а справжня театральна студія. Навчає учнів талановита вчителька Галина Борисівна Потарейко, яка є професійним режисером. Вона підбирає репертуар, допомагає ставити вистави, підготовлювати ролі. На заняттях факультативу учні не обмежуються одним напрямком, а експериментують з різними жанрами та формами.
В рамках Тижня варіативної складової
учасники факультативу «Театральне мистецтво» презентували арт-вернісаж «Мистецтво
театральної афіші» та виставу за мотивами драми-феєрії Моріса Метерлінка «Синій
птах». Це – твір бельгійського письменника-символіста, написаний у 1908
році. «Синій птах» – філософська п’єса-казка, що пронизана почуттям віри в
людину, її можливості та щастя. Головні герої – двоє дітей, Тильтиль і Митиль,
які вирушають на пошуки Синього птаха – символу щастя – для хворої онучки феї
Беруліни. На своєму шляху їм зустрічаються різні персонажі та країни, які
втілюють реальні та уявні аспекти життя: Спогади, Ніч, Ліс, Цвинтар, Країну
Майбутнього тощо. Вони також отримують допомогу від Душ Світла, Собаки, Кота,
Вогню, Води, Хліба та Цукру. У кожному епізоді вони навчаються чомусь новому
про себе та світ навколо. Вони розвивають свою уяву, мислення, почуття, мораль.
Вони також знаходять багато синіх птахів у різних місцях, але жоден з них не
залишається синім на світанку. В кінцевому підсумку вони повертаються до свого
дому без Синього птаха, але з багатим досвідом та радістю. Виявляється, що Синій птах – це горличка Тильтиля, яку
вони не помічали раніше.
Дана п’єса має багатий символізм та
алегоричну форму. Автор використовує казковий жанр для висловлення
своїх філософських ідей про сенс буття, людську природу, добро і зло, минуле і
майбутнє. Автор також акцентує увагу на ролі дитинства та дитячої уяви для
розвитку особистості. П’єса має оптимістичний
настрій та викликає захоплення та зацікавлення у читачів та глядачів.