понеділок, 28 січня 2019 р.

Компетентнісно-орієнтований урок – шлях до набуття учнями життєвих компетентностей

24 січня 2019 року на базі Рівненської ЗОШ І  ІІІ  ст. №28 Рівненської  міської ради за участю вчителів області відбулося засідання обласного майстер-класу для вчителів математики та керівників районних, міських,  в   ОТГ   методичних   об’єднань   учителів   математики   з теми «Компетентнісно-орієнтований урок – шлях до набуття учнями життєвих компетентностей».

Ознайомив учасників майстер-класу з життям школи Віднічук Іван Стефанович, директор Рівненської ЗОШ І – ІІІ  ст. №28. Своїм досвідом з питань «Використання  мультимедійних  технологій  як  засіб   підвищення ефективності навчання математики», та «Розвиток критичного мислення учнів на уроках» поділились Шнайдер Лілія Павлівна та Мальцева Наталія Вікторівна, учителі математики Рівненської ЗОШ І – ІІІ ст. №28 Рівненської міської ради.

Шнайдер Л. П. поділилася досвідом використання на уроках математики сервісу GoogleClassroom, який допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.
    Мальцева Н. В. переконана, що  використання  технології критичного мислення дає хороші результати, адже формується активна життєва позиція в учнів, вони вміють впевнено вести дискусії та приймати виважені рішення, самостійно здобувати знання, логічно мислити та аргументувати свій вибір.

       Учасники обласного майстер-класу відвідали уроки у 9 та 8 класах на яких учителі продемонстрували  формування предметних компетентностей  учнів.
 Шнайдер Л. П. на уроках математики створює умови для розвитку особистості, виявляє  творчий потенціал учнів, формує вміння висловлювати власну думку дітей, розв’язувати проблеми, швидко адаптуватися до інформаційного середовища.  Учитель на уроці використовує інтерактивний ресурсу Plikers,який поліпшує зворотний зв’язок із класом.

       Сервіс Plickers дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування під час заняття з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі. Отримання результатів опитування відбувається на занятті без тривалої перевірки та миттєво виводиться на екран комп’ютера (проектора), під’єднаного до Інтернету. Наявність смартфонів або комп’ютерів не потрібна: тільки смартфон учителя з доступом до Інтернету.
Мальцева Н. В. привчає учнів думати та діяти самостійно.  Творче мислення розвиває всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язує кількома способами, практикує творчі завдання, залучає до виконання інтерактивних вправ.
       У цьому учасники майстер-класу переконалися, побувавши на уроці геометрії у 8-А класі. Адже учні, вивчаючи тему «Подібність трикутників», побували у стародавньому Єгипті, створювали лайфхаки для проживання на безлюдному острові разом із героями роману Жуль Верна «Таємничий острів», розв’язували завдання з посібника «Воєнна топографія» і вимірювали висоту новорічної ялинки за допомогою звичайного дзеркала.
   Учитель математики у процесі навчання обов'язково враховує індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем знань.
    З професійною майстерністю вчителя математики ознайомила Процько Тамара Володимирівна, голова  шкільного методичного об’єднання учителів математики  Рівненської загальноосвітньої  школи  І-ІІІ  ступенів  №28.
Також зазначимо, що у даному засіданні взяв участь учить фізики та математики Мащанського ліцею, голова ПМК «Фізико-математичний цикл» Малолюбашанської сільської ради Хоронжук С. Г.
На завершення роботи майстер-класу було проведено «Педагогічне конструювання» практичним  психологом Гуменюк Софією Іванівною, де учасники приймали активну участь.
За інформацією РОІППО