четвер, 19 грудня 2019 р.

Тиждень математикиу початкових класах





У Мащанському ліцеї з 9 по 13 грудня проходив Тиждень математики в початкових класах. Математична грамотність – це одна з компетентностей здобувача освіти  початкової школи. Тому однією з найважливіших цілей проведення Тижнів математики є посилення інтересу учнів до предмета, розвиток творчих і математичних  здібностей  школярів,  можливість  для  кожного  учня  знайти застосування своїм силам, а для вчителя — виявити й розвинути здібності своїх вихованців. Така робота сприяє не лише формуванню знань, умінь, навичок  та  зацікавленості  предметом,  а  й  виховує  певні  моральні  якості,  які  пов’язані з розумовою діяльністю, так звані інтелектуальні  почуття  (справедливості,  честі,  обов’язку,  відповідальності тощо).



     У понеділок діти на урочистій лінійці-відкритті Тижня математики доводили «Найдавніша на планеті всіх наук – Цариця! Математика, ти наша вірна помічниця!». Учні 3 класу читали твори (Гергелюк Юрій, Олійник Данило, Гузюк Марія) про значення математики в житті людини, довідалися історію, що трапилася з дівчинкою, яка не хотіла вчити математики. Знайко (роль виконувала Власюк Надія)  разом з дітьми переконували Незнайка (роль виконала Власюк Софія), що без цієї науки ніяк не обійтися. На свято завітала Математика (Онищук Анастасія) разом із числами, які нагадали про свою подібність у довкіллі. Школярі ознайомилися з планом заходів даного тижня.




         У вівторок відбулася Подорож до країни чисел. У 1 та 2 класах відбулася гра «Ох,  і числа». Першокласники викладали цифри не тільки з LEGO, а із цукерок, печива, гарбузового насіння, а також порівнювали числа. Найкраще це вдалося Голубенку Юрію, Дзюбуку Максиму, Марканічу Даниїлу, Коробко Марії, Андрощуку Арсену. Другокласники Стира Ілона, Коробка Ілля, Мушин Роман, Козачок Маряна, Добродій Михайло виконували завдання «Обчислюємо і малюємо».



Змагання «Числовими лабіринтами» сприяли розвитку  та поглибленню знань та інтересу учнів до математики; активізували і стимулювали їх розумову та пізнавальну діяльність; розвивали творчість, математичну мову; розширювали кругозір. Активними були Тарасюк Яна, Юнаш Андрій, Голубенко Максим, Трофімчук Юлія, Миронець Анастасія (3клас), Гуріненко Ілля, Овчарук Ольга, Семенюк Богдан, Надич Христина (4клас) та Стира Ілона, Гуріненко Марія та Озарчук Дарина (2клас).  
Магічні квадрати піддалися Голубенку Максиму, Сагайдаківському Тимуру, Трофімчук Юлії, Бабич Мілені (3клас).




Наймасовішим був конкурс малюнків «Живі цифри». Учні 4 класі всі взяли участь, але найкращими були роботи Мисюка Богдана, Мисюка Юрія, Озарчука Івана, Шпарговської Маріанни. Серед робіт третьокласників варто відзначити роботи Гребень Дар’ї, Тарасюк Яни, Власюк Софії, Власюк Надії, Онищук Анастасії, Ткачук Дарини, Васильчук Олени.
У країну Геометрії відправилися учні у середу. На уроках здобувачі освіти переглянули фільм-казку «Подорож на планету Геометрія», який допоміг переконатися, що геометрія навколо нас, ми не можемо обійтися без геометричних фігур. Під час інтелектуальних перерв діти розв’язували завдання із сірниками (Брикса Ілля, Гребень Дар’я, Власюк Надія, Власюк Софія, Трофімчук Юлія, Гергелюк Юрій, Миронець Анастасія, Чаплюк Марія), малювали графічні диктанти, мета яких: розвиток вміння виконувати словесні вказівки дорослого, розвивати у дитини довільну увагу, просторову уяву, дрібну моторику пальців рук.




Учні 1 та 2 класів рахували геометричні фігури на сюжетних малюнках. Розвитку математичної творчості сприяла вправа Танграми. Складання фігур більш вдалим було в Федюри Віталія, Андрощук Дарини, Гуріненка Іллі, Боровець Марини (4 клас), Юнаша Андрія, Коробко Ангеліни, Голубенка Максима, Олійника Данила (3клас).
Четвер пройшов під назвою «У пошуках містера Х». Діти грали в гру «Хрестики - нулики» з математичним варіантом. Використання цієї гри привчає працювати в парах, дає можливість не тільки узагальнити знання учнів і формувати вміння, а й перевірити рівень сформованості практичних навичок, підвищити інтерес до вивчення математики, зміцнення як рівноправної особистості, здатної до самореалізації.




Інтелектуальна гра «У пошуках Генія» проходила під девізом «Сім разів подумай, оди н раз розв’яжи». Мета даного заходу: сприяти всебічному розвиткові пізнавальної активності учнів, їх творчих здібностей, виховувати активність, самостійність. Учні, які дали найбільшу кількість правильних відповідей, отримали знання «Кращий математик». Це Мельник Іван(4клас), Юнаш Андрій (3клас), Добродій Михайло (2клас), Голубенко Юрій (1клас).
«Міркуємо, граючись» - назва  математичних занять у п’ятницю. Ліцеїсти розв’язували математичні вузлики (цікаві задачі, задачі-придумки). Дотепні ігри, логічні задачі з елементами гумору, викликали радість пізнання.
Підведенням підсумків тижня математики було КВК для учнів 4 класу, девізом якого стали слова «Серед чисел існує досконалість і злагода». Ведучі Андрощук Дарина та Шпараговська Маріанна запросили команди-учасниці «Кмітливі» (Савчук Микола, Надич Христину, Завадську Яну, Мельника Івана) та «Розумники» (Овчарук Ольга, Семенюк Богдан, Ковальчук Вероніка, Семенович Максим) для проведення змагання. Діти змагалися у конкурсах «Привітання», «Розминка», «Домашнє завдання», «Геометричний», «Конкурс капітанів», «Математична естафета», «Танграми», «Вболівальники». Переможцем стала команда «Кмітливі».
Такі  заходи  дають  дітям  можливість  поглибити  свої уявлення  про роль математики у житті; спільна робота і зайнятість дітей у різних  видах  діяльності  в  рамках  предметного  тижня  сприяє  вихованню товариськості, навчає роботі в колективі тощо.