27 жовтня відбулося засідання методичного об’єднання учителів початкових класів.
Тема, над якою працювали педагоги, «Школа майбутнього починається сьогодні, або
як сформувати «м’які навички» (soft skills) в учнів початкової
школи». Епіграфом стали слова
американського соціолога Елвіна Тоффлер «Безграмотними у ХХІ столітті будуть не
ті, хто не вміє читати та писати, а ті, хто не вміє вчитися, довчатися та
перевчатися”. Метою роботи було підвищення
компетентності педагогічних працівників,
удосконалення особистісних навичок та формування прагнення до самовдосконалення,
висвітлення та осмислення особливостей
«м’яких навичок» в контексті педагогічної
діяльності; напрацювання практичних порад щодо впровадження навичок soft skills у
навчальний процес.
Soft skills – навички для успішного майбутнього. Але щоб
успішно навчати дітей, учитель повинен бути в ресурсі. Так випало, що засідання
проходило у День української писемності та мови, то запросили «Пані Мову на
гостини до Осені». Під час «Ранкового
кола» працювали з емоціями, аби зберегти здоровий ґлузд до перемоги. Для цього
провели вправу «Долоньки», «Незакінчене речення», де треба було продовжити
репліки «Я розмовляю рідною українською мовою, бо….» та «Якби я не говорила українською,
то…».
Говорячи про розвиток креативних навичок учнів на уроках,
педагоги отримали завдання від Пані Мови. Це і скласти прислів’я, сказати одним
словом, впізнати відтінки одного кольору, скласти діалог. А Пані Осінь запропонувала
намалювати картину в парі «Двоє з одним олівцем» та пограми в гру
«Шапка-невидимка», під час якої треба було побачити, як запроваджується
українська мова в освітньому середовищі, навчальній діяльності учнів та
педагогічним колективом. Педагоги
переконалися, що такі вправи сприяють розвитку комунікативної компетентності, вмінню
працювати в команді.
Не менш важливе формування у дітей упевненості в собі,
ораторських здібностей, навичок самопрезентації. Працювали над цими навичками і вчительки. Щоб
краще пізнати один одного, використали
вправу «Дві правди і одна брехня» та гру «Яка Я?!». Так отримали цікавий кейси для успішної роботи.
Завершили засідання написанням Національного радіодиктанту
«Дороги України».